Utile
„CUM ISI VINDE ROMANIA PRODUCTIA DE CARTOFI” – UN NOU GHID IN SPRIJINUL AGRICULTORILOR
08/05/2018

Agenția TMT PR continuă seria ghidurilor digitale gratuite dedicate producătorilor români. După Roșie și Castravete, urmează un nou material practic dedicat unei alte culturi strategice pentru țara noastră cartoful. Ghidul a fost realizat cu susținerea Patria Bank și în colaborare cu Federația Națională Cartoful din România (FNC-R).
Pentru a veni în sprijinul producătorilor autohtoni de cartofi, ghidul AGROTRENDS a cules informații precum:
✓ date macroeconomice la nivel national și european, top 10 țări producătoare la nivel european
✓ detalii despre subventii și suport financiar, norme în vigoare pentru certificarea cartofului  pentru sămânță
✓ schema de producere a cartofilor pentru sămânță și soiuri de cartof românești cu importanță economică
✓ detalii despre cele 18 soiuri de cartofi certificate IGP şi DOP pe plan european
✓ 3 studii de caz (două locale și unul din Marea Britanie)

  • AGROtrends reprezintă un concept unic, gândit pentru a susține dezvoltarea afacerilor în agricultură.
    Proiectul propune o platformă de resurse dedicate antreprenorilor din mediul rural, acea generație de tineri fermieri care combină dragostea pentru agricultură cu o abordare profesională a conceptului de business. Datele provin din surse de referință: FNC-R, INCDCSZ Brașov, Eurostat, DG Agri, INS, MADR.    Condiţiile din 2017 au fost în general, favorabile creşterii randamentelor la hectar. Producţia  de cartofi din UE a înregistrat o creștere cu aproape 10%, iar România a ocupat locul 3 ca suprafaţă și locul 7 la producţia realizată. La nivel european, Germania este cel mai important producător (19,5% cotă de piaţă). România este cel mai important producător din estul Europei, şi al şaptelea între statele membre UE, după Belgia, cu o cotă de piaţă de aproape 5 procente. Potrivit INS, cinci judeţe asigură peste 40 la sută din producţia naţională de cartofi, respectiv Covasna (10,1%), Suceava (9,8%), Braşov (7,3%), Dâmboviţa (7,1%) şi Harghita (6%).
    Pentru cultivatori români cea mai mare provocare rămâne volatilitatea preţurilor de comercializare.

Atât fermierii experimentați, cât și cei aflați la început de drum, pot descoperi în paginile ghidurilor cele mai noi concepte tehnice şi de vânzări, precum şi informaţii despre trendurile actuale de consum.

Răspunde